Köpvillkor

Handelsvillkor och ångerrätt när du handlar hos Nsleep.

Skagen Commerce & Invest ApS

Öresundsvej 10 c

9990 Skagen

Tel. +4553782324

E-post: info@nsleep.se

CVR. nr. 35411305

 

Säker betalning

 

På https://nsleep.se kan du betala med följande betalningslösningar:

 

VISA/Dankort, Mastercard, MaestroCard, VISA electron, JCB, American Express, MobilePay, ApplePay, ViaBill.

 

Alternativt kan du betala via banköverföring:

Nordea:

Konto: 2005 6895428807

IBAN: DK0620006895428807

SWIFT-kod: NDEADKKK

 

OBS! Vid banköverföring är du inte skyddad av reklamationsrätten.

 

Det är gratis att genomföra transaktioner med betalkort. Villkoren är desamma som när du annars använder dessa kort.

Beloppet dras först från ditt konto när varan har skickats från vårt lager. Undantaget är dock beställningar av speciella storlekar.

Det kan aldrig dras ett belopp som är större än det du har godkänt vid köpet.

 

Betalningen sker via en säker server (SSL), och all personkänslig information är krypterad så att den inte kan läsas av personal eller andra.

Som kund betalar du ingen kortavgift vid betalning på nsleep.se

 

Leverans och mottagande av din order.

På Nsleep väljer vi alltid samarbetspartners som delar våra värderingar och som vi anser kan ge dig bästa möjliga service. Du kan därför använda både GLS och PostNord, både för paketleverans och direktleverans.

 

Väljer du leverans till paketbutik/uthämtningsställe uppmanar vi dig att hämta ditt paket så snabbt som möjligt.

 

Paket med leverans till paketbutik hos PostNord och GLS måste hämtas inom 7 kalenderdagar. Exempel: Ett paket levereras till paketbutik på måndag (dag 0). Om det inte hämtas på måndag följande vecka (dag 7) skickas det tillbaka på tisdag (dag 7). Om ett paket måste skickas om igen kostar det 150 kr extra. Om du därför inte vill ta emot din beställning drar vi av 70 kr extra för returfrakten.

 

Om du ändrar din leveransmetod hos GLS eller PostNord från t.ex. paketbutik till hemleverans och paketet av någon anledning returneras till oss kommer du att debiteras en extra faktura som i exemplet ovan.

 

Vid beställning av madrasser och bäddmadrasser 140 x 200 cm, 160 x 200 cm och 180 x 200 cm använder vi bästa möjliga transportföretag, beroende på mottagarens adress. Dessa typer av produkter kan endast levereras till privat- eller företagsadresser där en person är närvarande vid mottagandet.

 

Vid köp över 699 kr levererar vi fraktfritt till paketbutik/depå/paketbox eller annan utlämningsmöjlighet i Sverige.

 

Leveranstiden är normalt 2–4 arbetsdagar för beställningar som tas emot före kl 15.

 

Om varan är slutsåld kommer du att informeras om ungefärlig leveranstid, samma gäller om du har beställt speciellt design eller storlek. Vi ber dig kontrollera ordern när du mottar den, om det finns fel eller brister kontakta vår kundtjänst. Reklamationer avseende felaktiga eller saknade varor måste vara oss tillhanda inom 7 dagar från mottagandet.

 

30 dagars provperiod

På Nsleep.se erbjuder vi utökat återlämnande på vissa av våra produkter.

Följande produkter omfattas av 30 dagars provperiod:

 

Täcken 140 x 200 cm.

Täcken 140 x 220 cm.

Kuddar 60 x 63 cm.

 

Vi vill vara din föredragna butik när du köper sovprodukter. Därför tar vi bort bekymret över att våga prova en ny produkt.

Du kan faktiskt sova med din produkt i upp till 30 dagar och fortfarande returnera den om den inte passar dig.

Vi kräver att du har använt produkten i 20 dagar, eftersom det kan ta tid för kroppen att vänja sig vid nya produkter.

De 30 dagarnas provperiod börjar från den dag då paketet med produkterna har mottagits/hämtats.

För att kunna återbetala hela beloppet förväntar vi oss att få tillbaka våra produkter i samma skick som du mottog dem.

Vi förväntar oss att våra produkter alltid har använts med sängkläder och därmed skyddats mot smuts och liknande.

Vid retur bedömer vi varje produkts skick. Om det inte är tillräckligt bra för att kunna användas för vårt Nsleep Re-use-koncept minskas produktens värde. Värdeminskningen kommer att dras av.

 

Om en specifik produkttyp returneras från den ursprungliga ordern kommer kunden och leveransadressen inte att ha möjlighet att använda sig av 30 dagars provtid igen för liknande produkter.

 

Provperioden på 30 dagar gäller endast för utvalda produkter.

Produkter som bär tydligt personlighetsprägel, är specialtillverkade, köpta med rabatt eller i samband med annan typ av kampanj omfattas inte av de 30 dagars provperioden.

Inga produkter som returneras kommer att säljas igen.

Kunden står för leverans- och returkostnader vid retur av produkter som omfattas av 30 dagars provtid.

 

Om du vill utnyttja ångerrätten i samband med de 30 dagarnas provperiod måste du meddela oss om detta nästkommande vardag efter att de 30 dagarna har gått. Eventuella förfrågningar därefter kommer inte att accepteras.

 

Om du ångrar ditt köp (ångerrätt)

Du har 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.

 

Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag du mottog dina varor. Om något levereras i flera omgångar kommer varje leverans att ha sin egen ångerfrist.

 

Du kan inte ångra genom att bara vägra att ta emot varan utan samtidigt ge oss tydligt meddelande om detta.

 

Du måste inom 14 dagar från mottagandet meddela oss att du vill ångra ditt köp. Meddelandet ska skickas via e-post till: info@nsleep.dk

I ditt meddelande måste du tydligt ange att du vill utnyttja din ångerrätt. Vi skickar dig en returetikett när vi har mottagit din bekräftelse på vilka produkter du vill returnera.

 

Följande produkter omfattas inte av gratis returfrakt:

Bäddmadrasser 140 x 200 cm / 160 x 200 cm / 180 x 200 cm.

Madrasser 140 x 200 cm / 160 x 200 cm / 180 x 200 cm.

Produkter som har använts i samband med 30 dagars provtid.

Beställningar med ett värde lägre än 599 kr.

Produkter som ska bytas till en annan storlek, med en total orderkostnad under 849 kr.

Här står kunden själv för leverans- och returkostnader.

 

Om du ångrar ditt köp och själv vill/ska returnera varan ska varan skickas till:

Skagen Commerce & Invest ApS

Öresundsvej 10c

9990 Skagen

 

Om hela eller en del av ordern returneras till en paketbutik, paketbox eller postkontor dras en avgift på 150,00 kr av.

Observera att vi inte tar emot paketerbjudanden.

 

Varor undantagna ångerrätten

Följande typer av varor undantas från ångerrätten:

Leverans av varor som har tillverkats enligt kundens specifikationer eller har fått tydlig personlig prägel.

 

Returnering

Du ska returnera din beställning till oss utan onödig fördröjning och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du ångrar ditt köp. Vid returnering är du ansvarig för att varan är väl förpackad. Du bär risken för varan från det att den lämnas in tills den är mottagen av oss. Kom ihåg att inkludera vår standardavtalsblankett, som du kan ladda ner här.

 

Varans skick när du skickar tillbaka den

Du ansvarar endast för eventuell värdeminskning av varan som beror på hantering utöver vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionssätt. Med andra ord - du kan prova varan på samma sätt som om du skulle prova den i en fysisk butik.

 

Om varan har provats utöver det som beskrivs ovan betraktar vi den som använd, vilket innebär att du vid återköp endast får tillbaka en del eller inget av köpeskillingen, beroende på varans handelsvärde. För att få tillbaka hela köpeskillingen måste du alltså göra samma sak som i en fysisk butik. Du får prova varan, men inte använda den på riktigt.

 

Vad ska jag skicka tillbaka med?

Du ska bifoga en kopia av orderbekräftelsen och vår standardavtalsblankett, som du kan ladda ner här. Det är också ett krav att varan returneras intakt i originalförpackningen (tygbandet och kartongskylten) som varan levererades i. Om originalförpackningen saknas eller är skadad upphör din ångerrätt.

 

Återbetalning av köpeskillingen

Om du ångrar ditt köp får du naturligtvis tillbaka det belopp du har betalat till oss. Vid en eventuell värdeminskning som du ansvarar för, dras detta belopp av från köpeskillingen.

 

Vi återbetalar beloppet till den betalningsmetod som användes vid köpet.

 

Vi kan hålla tillbaka återbetalningen tills vi har mottagit varan i retur.

 

Om det är fel på varan (reklamationsrätt)

 

Köplagens felbestämmelser kan tillämpas på varuköp.

 

När du handlar på www.nsleep.dk har du naturligtvis 24 månaders reklamationsrätt. Det innebär att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller prisavdrag, beroende på den specifika situationen.

 

Det är självklart ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppstått på grund av felaktig användning av produkten eller annan skadlig beteende.

 

Vad som inte är en berättigad reklamation?

 

Om du har upplevt viss variation i måtten på din madrass, är det inte en tillverkningsfel.

 

Kapok- och många andra madrasser med naturligt fyllning, det kan inte garanteras fasta mått som med traditionella madrasser. Kapokmadrasser kan sträckas / pressas och storleken kan förändras över tiden när man börjar använda och belasta madrassen.

 

Hur snabbt måste jag reklamera?

 

Du måste reklamera inom "rimlig tid" efter att du har upptäckt felet på varan. Om du reklamerar inom två månader efter att felet har upptäckts, kommer reklamationen alltid att vara i rätt tid.

 

Vi återbetalar rimliga fraktkostnader

 

Om reklamationen är berättigad återbetalar vi naturligtvis dina (rimliga) fraktkostnader.

 

Varan skickas till:

 

Skagen Commerce & Invest ApS

Øresundsvej 10c

9990 Skagen

 

Vi behöver följande information när du skickar varan till oss

 

När du returnerar varan, vänligen ange vad problemet är så detaljerat som möjligt. Observera att vi inte tar emot paket som skickas med postförskott eller liknande.

 

Kom ihåg att varan alltid måste skickas tillbaka i en säker förpackning, och se till att få ett kvitto för avsändandet så att vi kan återbetala dina fraktkostnader.

 

Klagomål

 

Om du vill klaga på ditt köp, vänligen kontakta nsleep.dk / info@nsleep.dk. Om vi inte lyckas hitta en lösning kan du lämna in ett klagomål till relevanta nämnder på området, förutsatt att villkoren är uppfyllda.

 

Nävnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

+45 72405600

nh@naevneneshus.dk